Forum Honda NSR 125

Wszystko o naszej ukochanej NSR

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2010-02-14 14:14:41

 Mateusz

Administrator

9745247
Skąd: Podkarpacie/Paszczyna
Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 15
Punktów :   
Informacje o sobie: Mam 16 Lat pochodze z Paszczny
Zainteresowania: Sport/Motoryzacja
Napisz coś o swojej NSR: Honda NSR JC22/Wolna od blokad
WWW

Regulacja i czyszczenie gaźnika

1. Czyszczenie gaźnika

Okresowe czyszczenie gaźnika jest niezbędne z uwagi na konieczność usunięcia drobnych zanieczyszczeń. Wewnątrz gaźnika znajdują się również szkodliwe i wymagające usunięcia osady, powstałe między innymi na skutek utleniania powierzchni aluminiowych. Po umyciu gaźnika w benzynie ekstrakcyjnej lub specjalnym płynie i dokładnym usunięciu zalegających osadów pędzelkiem o dość twardym włosiu należy przedmuchać sprężonym powietrzem jego kanały. Do czyszczenia zatkanej dyszy nie wolno używać drutu, igły i innych twardych przedmiotów! Dyszę należy przedmuchać sprężonym powietrzem.

Podczas czyszczenia gaźnika należy zwrócić uwagę na zużycie i stan jego elementów. Czysty i złożony gaźnik zamontowany w motocyklu trzeba poddać regulacji.




Rys. Rozłożony gaźnik motocykla Honda NSR:
1 — pokrywa górna, 2,3— śruby regulacyjne, 4 — pływak, 5— centralna komora pływakowa, 6— dysza główna paliwa, 7— dysza, 8— rurka emulsyjna, 9 — obsada zaworu iglicowego, 10— iglica zaworu, 11 — dysza rozruchowa, 12— dysza, 13— zawór rozruchowy, 14 — iglica przepustnicy, 75— przepustnica, 16— siatka filtrująca paliwo

2. Regulacja gaźnika

Chcąc prawidłowo wyregulować gaźnik motocyklowy, należy poznać zasadę jego działania i funkcje wszystkich występujących tam układów. Regulować
można jedynie czysty, sprawny i nie zużyty gaźnik, zamontowany na silniku znajdującym się w dobrym stanie technicznym. W silnikach dwusuwowych należy sprawdzić stan i drożność układu wylotowego. Należy także upewnić się, że do gaźnika dopływa wystarczająca ilość paliwa.

Za utrzymanie optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiadają następujące elementy:
— zawór iglicowy sterowany pływakiem, odpowiadający za poziom paliwa w komorze pływakowej (reguluje skład mieszanki w pełnym zakresie ruchu przepustnicy);
— układ biegu jałowego
— iglica przepustnicy
— dysza główna paliwa

Najprostszą i najczęściej wykonywaną czynnością regulacyjną w gaźniku jest ustawienie wolnych obrotów. Trzeba pamiętać o dobrym rozgrzaniu silnika przed całą operacją! Wkręcamy na max śrubkę od mieszanki(mniejsza, na prawo od śrubki ze sprężynką) {może się okazać, że silnik będzie chciał zgasnąć podczas tego, dlatego można dodawać gazu podczas wkręcania tej śrubki}, potem śrubką od wolnych obrotów(taka ze sprężynką) ustawiamy w miare mozliwosci obroty na poziomie 1.5-1.4tys. obr. Następnie śrubkę od regulacji składu mieszanki(mniejsza, na prawo od śrubki ze sprężynką) powoli wykręcamy aż obroty zaczną rosnąć, gdy zaczną już rosnąć, zostawiamy ją tak i zmniejszamy obroty silnika śrubką ze sprężynką. Cały proces powtarzamy tak długo aż obroty nie będą wzrastać przez wykręcanie śrubki od mieszanki. Na koniec ustawiamy wolne obroty, między 1.5tys obr. a 2tys. obr. Nieprawidłowa praca gaźnika w zakresie średnich obrotów wymaga zmiany połiglicy przepustnicy. Podniesienie iglicy spowoduje wzbogacenie mieszanki, a opuszczenie zuboży mieszankę. Jeżeli zabiegi te nie dadzą spodziewanego rezultatu lub nieprawidłowa praca rozciąga się także na górny zakres obrotów, to należy wymienić dyszę główną paliwa.

autor orginału artykułu: Rafał Dmowski

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gornictwo.pun.pl www.moskitiera.pun.pl www.allinone.pun.pl www.bagietka.pun.pl www.ethersagaonline.pun.pl